איך לנצל את הזמן ביעילות

עודכן ב: 21 ספט 2019

השבוע קראתי את ספרו מעורר ההשראה

של טימותי פריס – "4 שעות עבודה בשבוע"

ואז נפל האסימון והתחלתי להבין

עד כמה בזבזתי עד היום את הזמן היקר שלי!

מי אתה בכלל, טים פריס?

טים פריס(בן 42),

הוא סופר, בלוגר נלהב, מומחה לכל מה שקשור לאינטרנט לאוטומציה

ומשקיע שהחל את הקריירה שלו,

כמנכ"ל של חטיף בריאות מוכר.

במסגרת תפקידו כשכיר כמנכ"ל בחברת חטיפי הבריאות,

הוא היה עובד בשבוע ממוצע כ-80 שעות עבודה

וחיפש דרך לעבוד פחות שעות ועדיין להרוויח הרבה.

מכאן נולד רב המכר הידוע:" 4 שעות עבודה בשבוע"

שעוסק בעיקר ביעילות ניצול המשאבים העומדים לרשותנו.

רב המכר הפופלארי ויתר הספרים שכתב,

הפכו אותו לאחד מהסופרים הידועים ביותר,

ולגורו המוכר ביותר, בכל מה שקשור לשאיפותיו של "דור המידע" ו"העשירים החדשים" של ימינו.

פריס זכה לכינויים כמו:"המשווק האישי הטוב ביותר" ולכינוי "הגורו לעזרה עצמית של הדור הזה".

רבי המכר הפופולאריים שפרסם תורגמו ל-35 שפות והגיעו למעל 1.4 מיליון קוראים ברחבי העולם.

העקרונות שבחרתי להתמקד בהם מתוך הספר:

העקרון הראשון בדרך ליעילות – עקרון הפארטו

אחד העקרונות החשובים ביותר ליעילות הוא "עקרון הפארטו" או "חוק ה20 80"

וילפרדו פארטו היה כלכלן איטלקי שהבחין ש20% מאוכלוסיית איטליה שולטת ב80% מהרכוש במדינה ובאופן מפתיע הוא גילה שהדבר דומה גם במדינות אחרות.

מאז ועד היום החוק הזה נבחן במצבים רבים, הנוגעים כמעט לכל תחומי החיים

ונמצא כי:

20% מהפושעים אחראיים על 80% מהפשעים.

80% מהמיסים בכל מדינה מגיעים מ-20% מהתושבים.

ב-20% מהזמן בישיבות ההנהלה מתקבלות 80% מההחלטות החשובות.

20% מהלקוחות בעסק אחראים ל-80% מההכנסה.

20% מאתרי האינטרנט מביאים ל-80% בתנועת הגולשים ברשת.

ו-20% מהמשימות שאנו מבצעים מביאות ל-80% בתוצאות.

בסיטואציות רבות אנו מוצאים את עצמנו עסוקים במשימות שוליות,

שכלל לא מקדמות אותנו.

על פי עקרון זה פריס טוען שעלינו לעסוק רק בדברים החשובים באמת

ולהניח בצד את כל מה שתפל.

העקרון השני בדרך ליעילות - להתנתק מכל הסחות הדעת

כמה פעמים היום פתחתם את תיבת האימייל, את הפייסבוק או את הוואטסאפ שלכם

ובזבזתם לעצמכם זמן יקר.

עשו לכם כלל לפתוח את תיבת האימייל ואת חשבון הפייסבוק שלכם

רק אחת לשבוע ותעבירו את כל קבוצות הוואטסאפ שלכם למצב שקט

(נראה אם תצליחו לעמוד באתגר הזה).

אם עדיין המשימה נראית לכם בלתי אפשרית, לפחות עשו לעצמכם מנהג של יום חופש או שעות חופש עד שעה מסוימת ביום שבה תימנעו לחלוטין מכל הסחות הדעת הדיגיטליות ואולי העקרון הזה יהפוך את החיים שלכם לרגועים יותר.

העקרון השלישי בדרך ליעילות - להביט לפחד בלבן של העיניים

פריס טוען שבמרבית המקרים שאנו נאלצים להתמודד עם "חלומות במגירה", בדרך כלל הפחד משתק אותנו ומונע מאיתנו לעשות את הצעד.

הפחד הגדול, לדבריו של פריס, הוא רק השתקפות של תמרורי האזהרה שהמוח שלנו מאותת לנו איתם, מזהיר אותנו מפני ה"סכנות"

ובסך הכל מבקש מאיתנו לשקול היטב את הדברים לפני ביצוע כל פעולה.

במרבית המקרים, הפחד הזה לגמרי מיותר ולא ממש

קיים במציאות.

אם אנחנו מפחדים לבצע צעד מסוים ועולות בנו תחושות שונות של פחד,

זהו בדרך כלל סימן שעלינו דווקא כן לבצע את הפעולה הזו

ולהביט לפחד ב"לבן של העיניים".

העקרון הרביעי בדרך ליעילות - מינימום שעות עבודה ומקסימום רווח

רבים מאיתנו טורחים ועושים מאמצים גדולים לשווק מוצרים זולים במטרה שנגיע לכל כך הרבה לקוחות – בונים משפכים שיווקיים ב"ידיעה" ש"בטוח זה יעבוד".

העניין הוא שבשיטה הזו המאמץ יהיה מקסימלי והשגת היעדים תישאר עדיין די רחוקה.

נניח שנצא מנקודת הנחה שעלות מוצר ממוצע שלכם עולה 100 ₪

על מנת להגיע ל-10,000 ₪ תצטרכו להגיע ל-100 לקוחות.

ואם אנו נניח שעלות מוצר ממוצע שלכם תעלה 1,000 ₪

תצטרכו להגיע רק ל-10 לקוחות בחודש.

הרעיון הוא לתת מוצר כל כך טוב, שיהיה שווה ללקוח לשלם עבורו,

בידיעה שהוא מקבל את הטוב ביותר.

הדרך לעשות זאת, מציין פריס, היא להתמקד רק בנישה אחת, לא להתפזר ולהיות הכי טובים בנישה הזאת,

כך שכולם ידעו שאתם הכי טובים בזירה הזו.

גם אנחנו כלקוחות בדרך כלל מחפשים מוצרים ושירותים מצוינים,

בידיעה שזה "אמנם יקר, אבל שווה"

לקריאה נוספת:

איך לחשוב כמו מותג?

העקרון החמישי בדרך ליעילות - אמור לי מיהם חבריך ואומר לך מי אתה

אתם בטח מכירים את המשפט הידוע הזה. במילים אחרות אנו למעשה הראי של 5 החברים שאיתם אנו מבלים את רוב שעות היום (וכן, מדובר גם בחברים שלנו בוואטסאפ).

גם אם נדמה לכם שזה בסדר להישאר מחוברים לאנשים שליליים ולשיחות הבל, אנו חייבים להתרחק מכל מה ששלילי בעולמנו ולנסות בכל מחיר, להקיף את עצמנו בסביבה חיובית, מפרגנת, מכבדת ותומכת.

יזמים מנצחים – החברים החדשים שלך לחיים מועילים יותר

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לקהילת יזמים מנצחים,

שבה אנו מנהלים דיונים, מחברים בין אנשים, יזמים ובעלי עסקים

ומקיימים מפגשים וירטואליים וסדנאות להתפתחות אישית ועסקים.

בפייסבוק יש לנו כבר קרוב ל-6,000 עוקבים ואנו פעילים גם בקבוצת וואטסאפ

שמשמשת כחממה לצמיחה הדדית, שיתופית ומפרגנת!

פשוט השאירו לנו פרטים בטופס או במייל

ונצרף אתכם בשמחה לקהילה המדהימה שלנו.

רוצים לתרום ערך לחברי הקהילה?

מוזמנים לפנות אלינו גם בנושא זה

אמיר נריה ציון

יזמים מנצחים

לחלום, להעז, לנצח

פנו אלינו והצטרפו לקהילה!

  • YouTube - יזמים מנצחים
  • Facebook - יזמים מנצחים

בעת שליחת אימייל, הנכם מאשרים את תנאי השימוש

התכנים המתפרסמים באתרנו הינם בגדר "המלצה בלבד" וכי אין לראות בתכנים, תחליף לייעוץ עם גורם מוסמך.

התכנים באתר הינם באחריות הגולשים בלבד!

יזמים מנצחים 2018-2020 ©

לחלום, להעז, לנצח!

הבלוג מנוהל על ידי אמיר נריה ציון