גבירותיי ורבותיי - מהפך!

עודכן ב: 23 אוק 2019

זה אולי הקמפיין המוצלח ביותר ואולי גם השנוי ביותר במחלוקת של השנים האחרונות באינטרנט. הקמפיין שרץ לפני מספר חודשים באינסטגרם והצליח להגיע כבר למיליוני עוקבים צעירים ברחבי העולם, מדמה את סיפור חייה של אווה היימן - נערה הונגרית צעירה, שהחליטה לתעד ב"סטורי" של האינסטגרם, את החודשים האחרונים בחייה בצל השואה האיומה.



סיפורה של היימן לקוח מהמציאות הכואבת, וממחיש עבור מי שאינו מכיר מספיק את ההיסטוריה האיומה של השואה, כיצד ימיה אחרונים של אווה היימן היו נראים, לו היו מתועדים באינסטגרם.


הקמפיין המדובר הופק על ידי #מתי_כוכבי, יזם הייטק ישראלי בהפקת ענק, שמימן מכיסו הפרטי את הקמפיין,

במטרה להנציח את ההיסטוריה הקשה ולחדירה בקרב בני נוער וצעירים רבים ברחבי העולם.



הקמפיין המושקע, הצליח לגרוף ולהגיע כבר למעל

1.2 מיליון #עוקבים ולמיליוני צפיות של צעירים ברחבי העולם ועדיין ממשיך לנסוק לשמיים בכל שניה!


לכניסה לחשבון האינסטגרם המדובר של אווה היימן:


https://instagram.com/eva.stories?utm_source=ig_profile_share&igshid=lbwzvpqxbizz



ההצלחה האדירה של הקמפיין המושקע, גרמה לי לחשב מסלול מחדש, בכל הנוגע לנוכחות האינטרנטית שלי ושל לקוחותיי.


בעקבות הקמפיין, קיימתי היום דיון סוער עם חברי, על הרגלי צריכת האינטרנט של #הגולשים_הישראלים, ובעיקרם בני הנוער והקהלים הצעירים ויצאתי לבדוק בעצמי מהי התפלגות צריכת הגולשים הישראלים והצעירים באינטרנט בשנת 2019.


סקר שפורסם מטעם חברת בזק בדצמבר 2018


על פי סקר שנערך על ידי חברת #בזק ומכון המחקר #TNS, שבחן את #הרגלי_צריכת_האינטרנט של , שנערך לקראת סוף שנת 2018 על ידי מדגם מייצג, בקרב 1,300 ישראלים מכלל המגזרים מעל גיל 13 והממצאים שנחשפו מפתיעים במיוחד!


ואלו הם הממצאים העיקריים שפורסמו:

1. בישראל גולשים 6.6 מיליון איש!

2. #פייסבוק היא כבר לא הרשת החברתית הפופולארית בישראל עבור בני נוער, והיא עומדת כיום על רק 61% מהם.

3. #אינסטגרם היא הרשת העיקרית עבור בני נוער והיא מובילה את פעילותם של בני הנוער בישראל, עם 88% שימוש.

4. 89% מנגמים בסקר השיבו כי #הפייסבוק אינם מתייחסית אליה כלל כאל רשת חברתית, אלא כאל #רשת_קהילתית.

5. 20% ממשיבי הסקר השיבו כי #הפוסטים שהם נחשפים אליהם בפייסבוק כלל אינם רלוונטיים עבורם, ויותר מכמחצית מהם טענו שהפוסטים האלו אפילו מצליחים להטריד אותם.

6. 61% מבני הנוער מעלים פוסט ל"סטורי" מדי שבוע ו21% מבני הנוער מעלים פוסט ל"סטורי" בכל יום.

7. 75% מנדגמים המבוגרים כלל אינם יודעים מה זה בכלל המושג הזה שנקרא "#סטורי".

8. 46% מבני הנוער צופים בוידאו מהסמארטפונים ו30% צופים בתכני וידאו מהמחשב.

9. 71% מבני הנוער צופים בוידאו בזמן שהם שוכבים במיטה ו25% מבני הנוער #צופים_בוידאו בשירותים או באמבטיה, לעומת 13% מבוגרים שצופים בוידאו בשירותים או באמבטיה.

10. 18% מהנדגמים בסקר ציינו שהם צופים בתכני טלוויזיה באמצעות "#נטפליקס".

11. 78% ציינו שלא היו מוותרים על #הוואטסאפ ועושים בו שימוש ו95% מהנדגמים עושים שימוש בוואטסאפ.

12. 47% ציינו שלא היו מווטרים על שירותי הניווט של #Waze.



גבירותיי ורבותיי מהפך


המהפך בנותני הגלישה - או שלא!

אז האם אנו לקראת מהפך בנתוני הגלישה?

ממש לא!

יצאתי לבדוק את תנועת הגולשים ברשתות החברתיות בכלי המעולה :

#similarweb

וראיתי שאנו לא לקראת שינוי כל כך משמעותי.


על פי הנתונים שבדקתי גם במדד #אלקסה וגם #בסימילר_ווב - פייסבוק עדיין מדורגת במקום השלישי המכובד עם 32 ביליון גולשים בשלושת החודשים האחרונים, ואילו #אינסטגרם מדורגת במקום הרבה יותר נמוך לעומתה עם פחות מ10 ביליון גולשים!


יחד עם זאת, #יוטיוב עולה על פני כולם עם הדירוג הגבוה ביותר עם קרוב ל-55 ביליון גולשים ב-3 החודשים האחרונים - כיום יוטיוב היא הרשת החברתית עם התנועה הגבוהה ביותר בעולם במקום הראשון.


לפניכם הנתונים:



לעולם אל תישארו מאחור


מנתוני הסקר של חברת בזק, ניתן אמנם לראות בבירור עליה חדה בצריכת השימושים באינטרנט, וכי ניתן לראות שהעדפותיהם של #בני_הנוער והצעירים שונים לחלוטין וגדולים בהרבה מהעדפותיהם של האוכלוסייה המבוגרת בישראל.


אך על פי הניתוח של #סימילאר_ווב - ניתן לראות שעדיין יוטיוב ופייסבוק שולטות ברשתות החברתיות בהבדל עצום.


אם בעבר כולנו כגולשים וכבעלי #עסקים התרגלנו להשתמש ולפרסם בעיקר בפייסבוק, כדאי מאוד שנבחן את הפלטפורמות החדשות והצעירות יותר ונלך תמיד בעקבות הדור הצעיר, אחרת נשאר הרבה מאחור.


גיא הדס, סמנכ"ל לתקשורת תאגידים בבזק, כתגובה לממצאי הסקר:

"דו"ח האינטרנט של בזק לשנת 2018 מהווה מראה לשינויים העמוקים שאנו עוברים, כתוצאה מהמהפכה הדיגיטאלית. אנו עדים לעלייה מהירה וחדה בשימושים השונים באינטרנט, וכמות התוכן שבית ישראלי ממוצע צורך, גדלה תוך שנה אחת בלבד ב-30% ויותר!"


עוד בנושא: לאחר פיילוט קצר, פייסבוק מחליטה לבטל את הלייקים בפייסבוק


לקבלת הצעת מחיר לקידום העסק

יזמים מנצחים – החברים החדשים שלך לחיים מועילים יותר

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לקהילת יזמים מנצחים,

שבה אנו מנהלים דיונים, מחברים בין אנשים, יזמים ובעלי עסקים

ומקיימים מפגשים וירטואליים וסדנאות להתפתחות אישית ועסקים.


בפייסבוק יש לנו כבר קרוב ל-6,000 עוקבים ואנו פעילים גם בקבוצת וואטסאפ

שמשמשת כחממה לצמיחה הדדית, שיתופית ומפרגנת!

פשוט השאירו לנו פרטים בטופס או במייל

ונצרף אתכם בשמחה לקהילה המדהימה שלנו.


רוצים לתרום ערך לחברי הקהילה?

מוזמנים לפנות אלינו גם בנושא זה


אמיר נריה ציון

יזמים מנצחים

לחלום, להעז, לנצח!

פנו אלינו והצטרפו לקהילה!

  • YouTube - יזמים מנצחים
  • Facebook - יזמים מנצחים

בעת שליחת אימייל, הנכם מאשרים את תנאי השימוש

התכנים המתפרסמים באתרנו הינם בגדר "המלצה בלבד" וכי אין לראות בתכנים, תחליף לייעוץ עם גורם מוסמך.

התכנים באתר הינם באחריות הגולשים בלבד!

יזמים מנצחים 2018-2020 ©

לחלום, להעז, לנצח!

הבלוג מנוהל על ידי אמיר נריה ציון