איך לשפר את המוטיבציה ואיך זה קשור להשגת יעדים?

עודכן ב: ספט 14

היום נדבר על #מוטיבציה והשגת יעדים


הרבה פעמים עומדת מולנו משימה חשובה ואנחנו מוצאים את עצמנו בכל פעם מחדש דוחים אותה מסיבות כאלו או אחרת - דחיינות, עצלנות ועוד כל מיני תירוצים שלא ממש קיימים.


העניין הוא שאחת הסיבות המרכזיות לאי ביצוע המשימה, היא חוסר במוטיבציה.


אז מה זה בעצם מוטיבציה? איך זה קשור להשגת יעדים? ואיך אפשר להשיג מטרות ויעדים?


איך לשפר את המוטיבציה


מוטיבציה היא למעשה הכח המניע אותנו לביצוע או להתמדה לעבר משימה מסוימת.


המוטיבציה היא בעצם האנרגיה שלנו לבצע ולהתמיד במשימה, כמו הדלק שמניע את הרכב שלנו וכמו הסוללה שמפעילה את הטלפון שלנו.


2 הגורמים העיקריים המשפיעים על רמת המוטיבציה שלנו הם:


1. רמת המסוגלות שלנו לבצע את המשימה

2. רמת החשיבות של המשימה בעינינו


אדם שמאמין שהוא מסוגל לבצע משימה מסוימת, מראש הוא ירים ידיים ויוותר מתוך יאוש


ואדם שלא רואה חשיבות בביצוע משימה מסוימת, לא תהיה לו מוטיבציה לעשות זאת.


2 המניעים המשפיעים על המוטיבציה של האדם:


1. מניעים פנימיים הקשורים באדם עצמו, כמו למשל - מידת ההנאה של האדם בעת ביצוע המשימה.


2. מניעים חיצוניים - כמו למשל תגמולים כספיים או תגמולים מהיבטים אחרים, בעת ביצוע המשימה.


אדם שלא נהנה בעת ביצוע משימה מסוימת או שאינו מקבל עבור הביצוע שלה תגמול חיצוני מספיק ראוי, לא יגלה נכונות לבצע אותה.


אז איך זה בעצם קשור לעסק שלנו?


1. כשאתם בוחרים תחום עיסוק, בחרו תחום עיסוק שאתם אוהבים ויש לכם תשוקה מספיק גדולה לעסוק בכך. אחרת, לא תהיה לכם מוטיבציה לעשות זאת.


2. כשאתם מתמחרים שירותים מסוימים, תדרשו עבורם תגמול כספי מספיק ראוי, אחרת, לא תהיה לכם מוטיבציה לעשות זאת


3. כשאנחנו לוקחים פרויקט מסוים, חשוב שנדע קודם כל כל שאנחנו נהיה מסוגלים לבצע אותו, אחרת, נרים ידיים ונוותר מראש מתוך ייאוש.


וכשמדובר בהצבת יעדים וביכולת שלנו להשיג מטרות, חשוב מאוד שנפרק את הפרויקט הגדול למשימות קטנות לפי לוחות זמנים ונתקדם בכל יום צעד אחר צעד אל עבר השגת המטרה הגדולה.


תרגיל להשגת יעדים - מודל SMART


אחד המודלים המוצלחים ביותר להשגת יעדים היא באמצעות מודל SMART:

1. S - Specific -

הגדירו מטרה ספציפית, מוגדרת, מפורטת ונסו להימנע מהגדרה כללית מדי.


2. M - Measurable -

הגדירו מטרה ברת מדידה שתוכלו לבדוק אם הצלחתם להגיע אליה.


3. Attainable -

הגדירו מטרה שתצליחו להשיג ולא מטרה גדולה מדי שרחוקה מהישג יד.


4. Relevant -

הגדירו מטרה שתהיה רלוונטית לחזון או לתחום העיסוק שלכם.


5. T - Time


תחמו את המטרה בהצבתה בתאריך יעד ספיציפי.


ועוד דבר קטן בנוגע ליעדים...


השתדלו להסתכל תמיד על מה שכבר נעשה ועל המשימה היומית ולא על סוף הפרויקט.


תמיד מתקדמים שלב אחר שלב בצעדים קטנים ומחלקים את המשימה הגדולה והמורכבת למשימות קטנות לביצוע בכל יום ורק כך אפשר להשלים מטרות גדולות ופרויקטים מורכבים.


הרעיון הוא לקחת מטרה גדולה ולחלק אותה לפי חודשים, שבועות ימים ושעות ורק כך אפשר להשיג מטרות גדולות.


תמיד חשוב להסתכל על ההתקדמות הקטנה שלנו בכל יום ובכל רגע ולא על גודל המטרה הסופית והמאיימת שנראית לנו במבט כולל כמשימה בלתי אפשרית.


אז בפעם הבאה שתעמוד מולכם משימה גדולה, תסתכלו קודם כל על הצעד הראשון, זה המפתח הכי חשוב להצלחה.


יזמים מנצחים

הצטרפו לקהילת יזמים מנצחים מנצחים ועקבו אחרינו בפייסבוק ובוואטסאפ.


יזמים מנצחים - החברים החדשים שלך לחיים מועילים יותר.


אמיר נריה ציון

יזמים מנצחים -

לחלום, להעז, לנצח




פנו אלינו והצטרפו לקהילה!

  • YouTube - יזמים מנצחים
  • Facebook - יזמים מנצחים

בעת שליחת אימייל, הנכם מאשרים את תנאי השימוש

התכנים המתפרסמים מטעמנו הינם בגדר "המלצה בלבד" וכי אין לראות בתוכן המתפרסם בשם אמיר נריה ציון או המפרסמים והכותבים בשמו, תחליף לייעוץ עסקי, פיננסי, בריאותי, רפואי או מקצועי עם גורם מוסמך וכי התכנים הינם באחריות הגולשים בלבד!

יזמים מנצחים 2018-2020 ©

לחלום, להעז, לנצח!

נבנה על ידי אמיר נריה ציון